New material values are created in the process of entrepreneurship. This type of enterprise includes commodity production, consumer goods production, production-related services, various services, scientific and technical and information activities. Any entrepreneur who wants to engage in production activities must determine in advance what type of activity he or she will engage in, what commodities will produce and provide services. As the entrepreneur organizes his own production activity, he must also investigate and consider factors that affect this type of activity.
Azərbaycan Respublikasının “Sahibkarlıq fəaliyyəti haqqında” Qanunu. Bakı, 1998.
A.Ə.Əliyev, A.Şəkərəliyev. Bazar iqtisadiyyatına keçid: Dövlətin iqtisadi siyasəti. Bakı, 2003.
V.Niftullayev. Sahibkarlığın əsasları. Bakı, 2012.
S.A.Abbasov. Sahibkarlıq beynəlxalq biznesin təşkilinin forması kimi. Azərbaycan Vergi xəbərləri. Bakı, 2011.
T.Əhmədov. Azərbaycanda kiçik və orta sahibkarlığın inkişafına dair. Bakı, 2012.
Y.M.Osmanov. Sahibkarlıq işinin əsasları. Moskva, 1996.